آبگرم رینه لاریجان

رینه در استان مازندران قرار گرفته است، به دلیل نزدیکی این بخش به لاریجان آن را به اسم رینه لاریجان می شناسند. در واقع رینه در بخش جنوبی کوه دماوند قرار گرفته است.

آبگرم رینه لاریجان کجاست؟

رینه در استان مازندران قرار گرفته است، به دلیل نزدیکی این بخش به لاریجان آن را به اسم رینه لاریجان می شناسند. در واقع رینه در بخش جنوبی کوه دماوند قرار گرفته است.

این شهر در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع شده است. شهر رینه در میان توریست ها به دلیل وجود آبگرم و حمام های سنتی خود معروف است. البته باید بدانید که آبگرم رینه در فاصله ده دقیقه ای شهر لاریجان قرار گرفته است. همین طور باید ذکر کرد که آبگرم از چشمه هم حدود پنج کیلومتر فاصله دارد.

نحوه پیدایش چشمه آبگرم رینه

قله دماوند آتشفشانی است که در حالت نیمه فعال کار می کند. همین موضوع باعث شده تا چشمه های آبگرم در اطراف آن به وجود بیایند. اما در این میان چشمه آب گرم رینه از پرآب ترین آن ها محسوب می شود. این چشمه از دوره قاجار مورد بازدید گردشگران قرار می گرفته است.

در آن زمان این چشمه محلی بوده که شاهان برای استراحت به آن مراجعه می کرده اند و هم زمان می توانستند از طبیعت مازندران هم استفاده کنند. همین مورد باعث شد تا اهالی روستای این منطقه دست به اقداماتی در جهت بهبود امکانات آن بکنند. توجه داشته باشید که آبگرم رینه خوردنی نیست و مزه آن تلخ و ترش است.

خواص درمانی آبگرم رینه لاریجان

در این آبگرم املاحی مانند کلسیم، گوگرد و لیتیم وجود دارند. اگر از گوگرد موجود در آب برای درست کردن صابون استفاده شود، برای پوست بدن فواید زیادی خواهد داشت. جالب است که بدانید حتی آب آن هم در درمان زخم های پوستی موثر واقع خواهد شد.

امکانات رفاهی آبگرم رینه لاریجان

در کنار این آبگرم بخش هایی ساخته شده تا گردشگران بتوانند به راحتی از این چشمه استفاده کنند. از جمله این بخش ها می توان به ساخت ویلاهایی اشاره کرد، تا گردشگران بتوانند برای اقامت چند روزه از آن ها استفاده کنند. همچنین جکوزی هم در این مکان ساخته شده است. امکان دیگری که برای گردشگران فراهم شده انتقال آب چشمه از طریق لوله به ویلاها است.

با اینکه حمام عمومی در این شهر وجود دارد، اما در ویلاها و مراکز اقامتی هم آب گرم چشمه فراهم شده است. پس این انتخاب شما خواهد بود تا از کدوم نوع آبگرم لذت ببرید. در صورتی که علاقه به مکان عمومی ندارید، می توانید یکی از سوئیت ها را اجاره کنید.

بعضی از اقامتگاه های رینه هستند که آب چشمه را در منبع های خود ذخیره کرده، سپس در آخر هفته که تعداد توریست ها افزایش می یابد، آن را گرم کرده و در اختیار آن ها قرار می دهند.

این قضیه باعث می شود تا خواص چشمه از بین برود، با اینکه همه ویلاها این کار رو نمی کنند، اما باید از این موضوع مطمئن شوید. برای اینکار اگر بتوانید بوی گوگرد آب را متوجه شوید، یعنی آب اصل است و می توانید از آن استفاده کنید.

اما اگر از حمام عمومی استفاده می کنید، باید مبلغی را برای ورود پرداخت نمایید. در واقع این مبلغ برای یک ساعت استفاده از حمام از شما گرفته می شود. برای استفاده از این حمام ها نباید از لوازم آرایشی یا اسپری استفاده کنید.